Нөмір мұрағаты

№-3 (34) 2024
Авторлар: Тулеушова Р.Ж., Жирнова О.В.
Нөмір мұрағаты: №-3 (34) 2024

Аңдатпа. Мақалада цифрлық технологияларды ұшқыштарды дайындау үдерісінде қолдану, атап айтқанда ұшқышсыз ұшу аппараттары (ҰҰА) симуляторларын пайдалану мәселесі қарастырылады. Зерттеудің мақсаты – ҰҰА операторларын оқыту барысында симуляторлардың тиімділігін бағалау және олардың кәсіби негізгі дағдыларды дамытудағы рөлін анықтау. Зерттеу барысында қолданыстағы симуляторлар мен оларды қолдану әдістеріне талдау жасалып, дәстүрлі оқыту әдістерімен салыстырмалы талдау жүргізілді. Нәтижелер симуляторлар практикалық дағдыларды жылдам меңгеруге және нақты ұшулардағы қателіктерді азайтуға ықпал ететінін көрсетті. Қорытындыда симуляторларды қолдану арқылы дайындық бағдарламаларын жетілдіру бойынша ұсыныстар беріліп, авиациялық оқытудағы цифрлық технологияларды қолданудың болашақ зерттеу бағыттары көрсетілді.

Түйін сөздер: цифрлық технологиялар, симуляторлар, ұшқышсыз ұшу аппараттары, ұшқыштарды дайындау, авиациялық білім, ҰҰА операторларын оқыту.

Авторлар: Доненко Л.Н., Доненко И.Л., Доненко С.Л.
Нөмір мұрағаты: №-3 (34) 2024

Аннотация. В данной статье рассматривается инновационный подход к анализу состояния взлетно-посадочных полос, пострадавших от воздействия различных факторов, с использованием фрактально-кластерного анализа и беспилотных летательных аппаратов (БПЛА). Основным элементом является применение фрактального анализа и современных технологий искусственного интеллекта для выявления и оценки коррозии и других дефектов.

Ключевые слова: фрактал, БПЛА, авиация, бетон, бифуракация, аэродром.

Авторлар: Матуразов И.С., Одамбоев С.К.
Нөмір мұрағаты: №-3 (34) 2024

Аңдатпа. Бұл мақалада Boeing және Airbus ұшақтарының бірегейлігі, олардың құрылымдық құрылымы, технологиялық инновациялары, өндірістік процестері талданады. Бұл компаниялардың аэродинамикаға, автоматтандырылған процестерге, жолаушыларға қызмет көрсету сапасына және өндіріс тиімділігіне деген әртүрлі көзқарастарына байланысты бір-бірінен қалай ерекшеленетіні талданады. Boeing пен Airbus-ты бір-бірінен ерекшелендіретін негізгі ойлар талданады және мақалада олардың авиация саласына қосқан үлестері туралы толық ақпарат берілген.

Түйін сөздер: Boeing, Airbus, ұшақ жасау, технологиялық инновациялар, өндірістік процестер, нарықтық стратегиялар.

Авторлар: Рысбекова А.А.,Әбдіматова Т.Д.,Керібаева Т.Б.,Суранчиева Н.Р.
Нөмір мұрағаты: №-3 (34) 2024

Аңдатпа. Әуе кемелерінің гидравликалық жүйелері, әсіресе Boeing 737 және Boeing 757 ұшақтарында, олардың құрылымы мен жұмысының ажырамас бөлігі болып табылады. Олар ұшу қауіпсіздігін қамтамасыз етуде, бұрылыстарды басқаруда, қақпақтарды, шассиді көтеруде және түсіруде және ұшудың басқа да маңызды аспектілерінде шешуші рөл атқарады. «Гидравлика» сөзі гректің «су» сөзінен шыққан және бастапқыда тыныштық пен қозғалыстағы судың физикалық мінез-құлқын зерттеуді білдіреді. Ұшақтардың гидравликалық жүйелері ұшақ компоненттерінің жұмысын қамтамасыз етеді. Шассидің, шеңберлердің, жеңіл рульдердің және тежегіштердің жұмысы негізінен гидравликалық қуат жүйелерінің көмегімен жүзеге асырылады. Толығырақ тоқталар болсақ, Boeing 737 және Boeing 757 гидравликалық жүйелерін салыстырмалы талдау осы модельдердің техникалық сипаттамалары мен функционалдығын түсінудегі және жетілдірудегі маңызды қадам болып табылады, бұл сайып келгенде авиациялық тасымалдаудың сапасы мен қауіпсіздігін жақсартуға ықпал етеді.

Түйін сөздер: ұшақ, дизайн, гидравликалық жүйе, Паскаль заңы, аккумулятор.

Авторлар: Рысбекова А.А., Абдиматова Т.Д., Керибаева Т.Б., Суранчиева Н.Р.
Нөмір мұрағаты: №-3 (34) 2024

Аннотация. Гидравлические системы самолетов, особенно на самолетах Boeing 737 и Boeing 757, являются неотъемлемой частью их конструкции и эксплуатации.
Они играют ключевую роль в обеспечении безопасности полета, управлении поворотами, подъеме и опускании крышек, шасси и других важных аспектах полета. Слово » Гидравлика «происходит от греческого слова» вода » и первоначально означало изучение физического поведения воды в состоянии покоя и движения. Гидравлические системы самолетов обеспечивают работу компонентов самолета. Работа шасси, обручей, легких рулей и тормозов в основном осуществляется с помощью гидравлических силовых систем. Что касается подробностей, сравнительный анализ гидравлических систем Boeing 737 и Boeing 757 является важным шагом в понимании и совершенствовании технических характеристик и функциональности этих моделей, что в конечном итоге будет способствовать повышению качества и безопасности авиационных перевозок.

Ключевые слова: самолет, конструкция, гидравлическая система, закон Паскаля, аккумулятор.

Авторлар: Сайдумаров И.М., Бойманов И.Ж.

Аңдатпа. Мақалада әуе кемелері ағынының маусымдық ұлғаюы жағдайында жоғары жылдамдықты таксомотор жолы қарастырылады, ол ҰҚЖ-ның өткізу қабілеттілігін арттыруға қызмет ететін жоғары жылдамдықты ҰҚЖ-ның өткізу қабілеттілігін арттыру әдісі қосынды негізінде анықталады; әуе кемесінің ҰҚЖ басынан жермен жанасу нүктесіне дейінгі учаскенің ұзындығын және халықаралық талаптарға негізделген тежеу жолының ұзындығын. Нәтижесінде ұшу-қону жолағының тиімділігін арттыруға әуе кемелері ағынының маусымдық ұлғаюы жағдайында жоғары жылдамдықты таксомоторды тиімді пайдалану арқылы қол жеткізілді. ҰҚЖ өткізу қабілетін арттыру мақсатында әуе кемелері ағынының маусымдық ұлғаю жағдайларын ескере отырып, жоғары жылдамдықты ҰҚЖ өткізу қабілетін арттыру әдісі жасалды. Нәтижесінде, әуе кемелері ағынының маусымдық ұлғаюы жағдайында ұшақ типі бойынша жедел жолды тиімді пайдалану есебінен ұшу-қону жолағының тиімділігін арттыру мүмкін болды.

Түйін сөздер: Аэродром, ұшу-қону жолағы, тиімділік, авиация, әуежай, ұшақ, өткізу қабілеті.

Авторлар: Искендеров И.А., Алиев Т.

Аңдатпа: Бұл мақалада әуе кемелерінің борттық технологиясы ӘҚБ операцияларының тиімділігіне қалай кері әсер ететіні қарастырылады. Ол қайталама бақылау радарларының (SSR) әуедегі соқтығысты болдырмау жүйесі (ACAS), автоматты тәуелді бақылау-хабар тарату (ADS-B) және бірдей жиілік диапазонында жұмыс істейтін басқа да қатысты жүйелер сияқты жүйелердің кедергілеріне ұшырауы мүмкін екенін ерекше атап өтеді. Бұл кедергі радар деректерінің дәлдігін бұзуы мүмкін, бұл диспетчерлер үшін әуе қозғалысын тиімді басқаруды және бақылауды қиындатады. Осылайша, мақалада әуе қозғалысын басқарудың радиолокациялық жүйелерінің шуға төзімділігі саласындағы өзекті мәселелер мен перспективалық шешімдерге шолу жасалып, әуе қозғалысы қауіпсіздігінің технологияларын үздіксіз жетілдірудің маңыздылығы көрсетілген.

Түйін сөздер: әуе қозғалысын басқару; радар кедергісі; жалған радиолокациялық көрсеткіш; радар деректерін оңтайландыру; радиолокациялық ақпараттың сенімділігін арттыру; Нейман-Пирсон критерийі, радарларды анықтау, ACAS кедергісі.

Авторлар: Тулеушова Р.Ж., Жирнова О.В.

Аңдатпа. Мақалада Қазақстанда жасанды интеллект (ЖИ) технологиялары негізінде интеллектуалды ұшу басқару жүйелерін (ИҰБЖ) енгізу перспективалары талданады. Негізгі әдістемелік тәсілдер, соның ішінде ұшу траекторияларын оңтайландыру және апаттық жағдайларды болжау үшін машиналық оқыту әдістері мен терең нейрондық желілердің қолданылуы қарастырылады. Бұл тәсілдер әуе кемелерін басқарудың қауіпсіздігі мен тиімділігін арттыруға, сондай-ақ күрделі жағдайларда адам қателігі қаупін азайтуға мүмкіндік береді. Навигацияның дәлдігі және төтенше жағдайларға жауап беру уақыты бойынша модельдеу мен эксперименттік деректер нәтижелері келтірілген, олар ЖИ-дің ұшу басқарудағы тиімділігін растайды. Ерекше назар ЖИ-дің автоматты басқару және реттеу жүйелерінде пилоттық факторды азайту үшін қолданылуына аударылған. Алынған нәтижелер Қазақстанның авиация индустриясында ұшу қауіпсіздігін, сенімділігін және дәлдігін арттыру үшін пайдаланылуы мүмкін. Қорытынды бөлімде ИҰБЖ-ны дамыту перспективалары, соның ішінде ұшқышсыз ұшу аппараттары мен әуе кеңістігін бақылау жүйелерімен интеграциялау талқыланады.

Түйін сөздер: жасанды интеллект, интеллектуалды жүйелер, ұшу басқару, автоматтандыру, аспап жасау.

Загрузка...