Аңдатпа: Бұл мақалада әуе кемелерінің борттық технологиясы ӘҚБ операцияларының тиімділігіне қалай кері әсер ететіні қарастырылады. Ол қайталама бақылау радарларының (SSR) әуедегі соқтығысты болдырмау жүйесі (ACAS), автоматты тәуелді бақылау-хабар тарату (ADS-B) және бірдей жиілік диапазонында жұмыс істейтін басқа да қатысты жүйелер сияқты жүйелердің кедергілеріне ұшырауы мүмкін екенін ерекше атап өтеді. Бұл кедергі радар деректерінің дәлдігін бұзуы мүмкін, бұл диспетчерлер үшін әуе қозғалысын тиімді басқаруды және бақылауды қиындатады. Осылайша, мақалада әуе қозғалысын басқарудың радиолокациялық жүйелерінің шуға төзімділігі саласындағы өзекті мәселелер мен перспективалық шешімдерге шолу жасалып, әуе қозғалысы қауіпсіздігінің технологияларын үздіксіз жетілдірудің маңыздылығы көрсетілген.
Түйін сөздер: әуе қозғалысын басқару; радар кедергісі; жалған радиолокациялық көрсеткіш; радар деректерін оңтайландыру; радиолокациялық ақпараттың сенімділігін арттыру; Нейман-Пирсон критерийі, радарларды анықтау, ACAS кедергісі.